"/> Vēstule domei saistībā ar tiltu paliek bez atbildes - apkartraksts.lv
kontakti
 
Svētdiena, 22. jūl. Šodien: Marija, Marika, Marina; Rīt: Magda, Magdalēna, Magone, Mērija
22.07
Svētdiena 17:00–18:00

ziemeļrietumu vējš, 3m/s
27°
     


«« »»
POTCPSSv
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Vēstule domei saistībā ar tiltu paliek bez atbildes
iesūtīts: 16.04.2013 13:46
izdrukas versija 

Jānis Eduards Ozoliņš pirms vairāka kā trim mēnešiem rakstīja vēstuli uz Domi, uz kuru atbildi gaida vēl līdz šai dienai, lai arī pašvaldībai atbilde būtu jāsniedz 30 dienu laikā. (FOTO ar tiltu no Zviedrijas, kas paredzēts, gan auto, gan dzelzceļa satiksmei.)

Rakstu šo vēstuli tādēļ, ka manis un daudzu citu carnikaviešu iesniegtie viedokļi, par iecerētā kājnieku/velosipēdistu tilta celtniecību pār Gauju, nav izskatīti, tātad ne pieņemti, ne noraidīti. Šie viedokļi (vairāk par 40)  ir publicēti novada domes mājas lapas sadaļā „Viesu grāmata”, kuras „galviņā” minēts, ka tā atvērta, lai uzlabotu sociālu vidi un sakārtotu infrastruktūru. Liekas, ka visi šie komentāru sniedzēji ir Carnikavas patrioti un patiesi vēlas sava novada attīstību un, galvenais, savu nodokļu maksājumu racionālu izlietojumu.  Pēdējais ierosinājums, ar lietotājvārdu Jānis, bija mans, ar šādu tekstu:

Latvijas valstij piederošais dzelzceļa tilts pār Gauju Carnikavā, savas tiešās funkcijas veic 9 minūtes (vasaras periodā – 10 min) diennaktī. Tā ir laika summa, par kuru vilciens pārbrauc tiltu. Pārējās 23 stundas 50 minūtes tilts satiksmei nekalpo. Ja šiem katram  no 36 (vai 40) reisiem pievienotu 3 - 4 minūtes drošības laiku, par kuru vilcieni nobrauc no Carnikavas un Gaujas stacijām līdz tiltam, tad vienkāršots aprēķins liecina, ka 22 – 22,5 stundas diennaktī  šis tilts varētu kalpot gan kājniekiem, gan velosipēdistiem, gan arī autotransportam (ar mainīgu kustības virzienu). Lai šo ierosinājumu realizētu, Domei jāatsakās no 1,854803 milj. LVL dārgā kājnieku/velosipēdistu tilta būvniecības, bet  tā vietā jāizbūvē brauktuve autotransportam (starp sliedēm), jāuzlabo gājēju ietves tilta abās malās un jāizveido  regulējošu luksoforu signalizāciju. Ja tam vēl pievienotu ielu seguma uzlabojumus Stacijas un Bangu ielās (abos Gaujas krastos) , tad Carnikavas novads vairs nebūtu sadalīts divās daļās un Gaujas ciema ļaudis ar visiem virszemes pārvietošanās veidiem nokļūtu Carnikavā un carnikavieši Gaujā. Tas izmaksātu mums, nodokļu maksātājiem, vismaz 10 reizes lētāk, bet ērtības 10 reizes palielinātu, salīdzinot ar Domes iecerēto kāj/velo  tiltu. Tas gan prasīs no Domes vadības veikt plašu organizatorisku darbu, un sarunu diplomātiju ar Latvijas dzelzceļu, Satiksmes un VARA ministrijām, Ministru kabinetu, Pašvaldību savienību, TV, radio un presi. Bet tādēļ mēs arī deputātus ievēlam, lai tie kalpotu plašām novada iedzīvotāju interesēm, bet ne kādai šaurai fiksidejas atbalstītāju grupai.

PS 1Šāds savienots dzelzceļa/autotransporta tilts nesenā pagātnē nodrošināja satiksmi pār Mīlgrāvja kanālu. Nekādas traģēdijas nenotika.

Jāatgādina ,ka minētajā mājas lapā bija arī  novada domes deputāta  I.Krastiņa noorganizētā carnikaviešu aptauja par minētā tilta būvniecības lietderību, kuras rezultāti bija šādi:

 Vai velosipēdistu un gājēju tilts pār Gauju Carnikavā ir jābūvē pašu līdzekļiem vai jācenšas piesaistīt ES un valsts līdzfinansējumu?

Atbildes


%

Daudzums

Jāceļ tiltu tulīt par pašu līdzekļiem

13.7

20

Celt tiltu, ja izdodas piesaistīt līdzfinansējumu tuvāko pāris gadu laikā

54.79

80

Tilts jebkurā gadījumā ir pārāk dārgs pat ar līdzfinansējumu

13.7

20

Tilts ir jāceļ ar līdzfinansējumu un tikai tad, ja pa to būtu paredzēta arī autotransporta satiksme (daudzkārt dārgāks projekts)

17.81

26

Pavisam atbilžu:
Neatbildētu:

146

Kā redzams tikai  13,7%  no 146 aptaujātajiem, piekrīt novada Domes pieņemtajam lēmumam par tilta būvniecības uzsākšanu jau šajā gadā.

Ne jau mans pienākums, vai tiesības ir deputātiem norādīt, ka novadam  un tās iedzīvotājiem, šādu svarīgu būvju celtniecība, būtu vispusīgi un plaši apspriežama, aptverot maksimāli plašus ļaužu slāņus. Saprotams, ka lai uzsāktu tilta projektēšanu bija jāvadās no Domes apstiprinātajiem dokumentiem – Carnikavas novada attīstības programma 2009.-2014.gadam un tās sastāvdaļām – novada teritorijas plānojuma un saistošajiem apbūves noteikumiem. Kas šajos dokumentos minēts par tiltiem pār Gauju?  Teritorijas plānojuma 18.l.p. rakstīts: „Pietrūkst autotransporta tilta starp Gaujas un Carnikavas ciemu.”

Savukārt Carnikavas novada attīstības programma par šo tiltu paredz: Gājēju tilta pār Gauju priekšizpētes izstrāde.”(8.3.p) Lasi:priekšizpēte, ne būvniecība.  Ja Domes deputāti būtu ievērojuši šo punktu un programmas 6.mērķi (45.l.p.), par Carnikavas novada iedzīvotāju aktīvu iesaisti novada attīstībā, tad pēc izpētes rezultātu saņemšanas, (tilta šaurās izmantošanas iespējas, būves izmaksas, Eiropas fondu līdzfinansējuma iespējas, citu alternatīvu risinājumu izskatīšana), būtu īstais brīdis, šīs tilta būvniecības ieceri apspriest ar novada iedzīvotājiem. Atsaukties uz 2010.gada maijā notikušo publisko apspriešanu, būtu nekorekti – tā bija parodija par publisko apspriešanu. Tilta būvniecības ierosinātāji nevarēja paziņot ne būvniecības izmaksas, ne finansēšanas avotus.

Apkopojot teikto, aicinu visus Domes deputātus, izslēgt no 2013.g. apstiprinātā budžeta visus izdevumus, kas saistīti ar tilta pār Gauju būvniecību, un katrā novada ciemā organizēt sanāksmes par šīs būves celtniecības nepieciešamību, vai meklēt citus, alternatīvus  satiksmes risinājumus.

Ir paruna – cerība mirst pēdējā. Šī cerība man un visiem maniem draugiem, paziņām, bij. darba biedriem (ceļu un tiltu inženieriem) liek domāt, ka iecerētā kājnieku/velosipēdistu tilta pār Gauju būvniecība, tiks nomainīta pret daudzkārt racionālāku un, daudzkārt lētāku transporta problēmas atrisinājumu.

Palieku cerībā, ka uz šo manu iesniegumu saņemšu arī atbildes.

PS. Novada dome veikusi daudz labu darbu, taču šī darvas krūze (ne karote) medus mucā  - visu sabojājusi. 1.jūnijā es gribu balsot par deputātu kandidātiem, kuri spēj atzīt savas kļūdas un tās arī labot.

 7. janvārī, 2013.g.            Carnikavas novada iedzīvotājs Jānis Eduards Ozoliņš

« atpakaļ
Tilts Zviedrijā dzelzceļš + auto
Tilts Zviedrijā dzelzceļš + auto
Tilts Zviedrijā dzelzceļš + auto
Tilts Zviedrijā dzelzceļš + auto
Tilts Zviedrijā dzelzceļš + auto
 
Tavs komentārs:
Vārds:*
E-pasts:
aplūkot atsauksmes (6)
Aktuālais jautājums
Kādam jūsuprāt jābūt gajēju velo ceļa uz jūru segumam?
Bruģis
Asfalts
Blietēta grants
Monolīts betons
Šķelda
Gumija segums
Cits seguma veids
  rezultāti 
Sadarbība


‍ ĀDLERA ŠOKOLĀDES 
‍DARBNĪCA / VEIKALS 
‍             GARUPE













Biedrība "Nākotnes iela"



Galerijas
Āķis lūpā 2015 Āķis Lūpā (6).JPGGājēju tilta pār Gauju būvniecības progress 19.08.14. 2014-08-19 09.44.09.jpgCarnikava jūnijā Jūra Autors:Raimonds GarenčiksCarnikava jūnijā Jūra Autors:Raimonds GarenčiksDambja rekonstrukcija Lieldienas 2014 2014-04-12 13.07.20.jpgGaujas tilta būvniecības progress 2014-03-19 12.06.57.jpgGauja palu laikā 2013 Autors: Raimonds GarenčiksDzelzceļa un auto tilts Zviedrijā Dzelzceļa un auto tilta apvienojumsAprīlī pie Gaujas Autors: Raimonds GarenčiksGauja 2013. gada marta beigās Autors: Raimonds Garenčiks
Mēs tīklojam:
Apkartraksts.lv
Carnikavas novada ziņu portāls
e-pasts: info@apkartraksts.lv
 
© 2011-2018. All rights reserved. »