"/> Par veloceliņa “Vecāķi – Lilaste” sabiedrisko apspriešanu - apkartraksts.lv
kontakti
 
Svētdiena, 22. jūl. Šodien: Marija, Marika, Marina; Rīt: Magda, Magdalēna, Magone, Mērija
22.07
Svētdiena 17:00–18:00

ziemeļrietumu vējš, 3m/s
27°
     


«« »»
POTCPSSv
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Par veloceliņa “Vecāķi – Lilaste” sabiedrisko apspriešanu
iesūtīts: 26.04.2016 15:43
izdrukas versija 

Autors: Jānis Eduards Ozoliņš

Carnikavas novada dome nodevusi sabiedriskai apspriešanai Vidzemes tūrisma aģentūras pasūtīto un AS “Ceļuprojekts” izstrādāto projektu veloceliņa izbūvei Carnikavas novadā. Apspriešanas tēma – ainaviskās un vides ietekmes projekta realizācijā.

Izbrīnu rada domes mājaslapā sadaļā Sports, stipri novecojis raksts par materiālu izvēli veloceļu izbūvē. Riteņbraukšanas apvienības “eksperts” Romāns Meļņiks norāda, ka asfalts ir labāks segums braukšanai gan no ērtības, gan drošības viedokļa – pārvietojoties pa to, nenotiek drebināšanās un mitrā laikā asfalta segums nodrošina īsāku bremzēšanas ceļu nekā bruģis. (???).

Jābrīnās, ka piedāvātajā projektā tā autori arī paredzējuši asfaltbetona segumu. Cerības rada ainaviskās ietekmes novērtējums, kurā arhitekts, ainavu arhitekts un dizaineris tieši norāda, ka nepieciešams veloceliņa izbūvē pielietot videi draudzīgus materiālus, kas veidoti no minerālo materiālu klāsta, t.i. betona bruģakmeņi. Romāna Meļņika ieteikts asfaltbetons, veloceliņu būvē, jau sen sevi ir izdzīvojis. Būvmateriālu ražotāji tagad piedāvā ietvju seguma plāksnes bez fāzes, t.i. bez augšējo šķautņu 45o izveides. Tādejādi izveidotais segums ir bez jūtamiem bruģakmens savienojumiem un ir praktiski ideāli gluds, kas tik nepieciešams velobraucējiem, skrituļslidotājiem. Arī māmiņām (tētiem) ar bērnu ratiņiem, tas būs patīkamāks. Arī estētiskais vērtējums ir pozitīvs bruģa segumam. Arī kalpošanas laiks bruģakmens segai būs 2 – 2,5 reizes ilgāks.

‍Jaunbūvējamais veloceliņš šķērsos novadu visā tā garumā (20 km.) un, manuprāt, atdzīvinās jūras piekrasti, uzlabos iedzīvotāju piekļuvi tai. Tā noteikti būs nozīmīgākā sabiedriskā būve Carnikavas novadā turpmākajos gados.

‍Aicinu visus novada iedzīvotājus atbalstīt šī projekta realizāciju, tikai ar betona bruģakmens pielietojumu. Tas būs praktiski un skaisti.

‍Kādas ir Jūsu domas?

« atpakaļ
Tavs komentārs:
Vārds:*
E-pasts:
aplūkot atsauksmes (19)
Aktuālais jautājums
Kādam jūsuprāt jābūt gajēju velo ceļa uz jūru segumam?
Bruģis
Asfalts
Blietēta grants
Monolīts betons
Šķelda
Gumija segums
Cits seguma veids
  rezultāti 
Sadarbība


‍ ĀDLERA ŠOKOLĀDES 
‍DARBNĪCA / VEIKALS 
‍             GARUPE













Biedrība "Nākotnes iela"



Galerijas
Āķis lūpā 2015 Āķis Lūpā (6).JPGGājēju tilta pār Gauju būvniecības progress 19.08.14. 2014-08-19 09.44.17.jpgCarnikava jūnijā Jūra Autors:Raimonds GarenčiksDambja rekonstrukcija Lieldienas 2014 2014-04-12 13.07.20.jpgGaujas tilta būvniecības progress 2014-03-19 12.06.57.jpgGaujas tilta būvniecība 2014-01-25 13.57.05.jpgGauja palu laikā 2013 Autors: Raimonds GarenčiksDzelzceļa un auto tilts Zviedrijā Dzelzceļa un auto tilta apvienojumsDzelzceļa un auto tilts Zviedrijā Dzelzceļa un auto tilta apvienojumsGauja 2013. gada marta beigās Autors: Raimonds Garenčiks
Mēs tīklojam:
Apkartraksts.lv
Carnikavas novada ziņu portāls
e-pasts: info@apkartraksts.lv
 
© 2011-2018. All rights reserved. »