"/> Carnikavas novads starp līderiem Latvijā parādos - apkartraksts.lv
kontakti
 
Trešdiena, 14. nov. Šodien: Fricis, Vikentijs, Vincents; Rīt: Leopolds, Undīne, Unda
14.11
Trešdiena 01:00–06:00

ziemeļu vējš, 4m/s
     


«« »»
POTCPSSv
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Carnikavas novads starp līderiem Latvijā parādos
iesūtīts: 25.03.2017 17:22
izdrukas versija 

Avots: Facebook "Reģionu Alianse Carnikavas nodaļa"

Carnikavas novads slīgst parādu jūgā. Gatavojoties pašvaldību vēlēšanām, politiskās partijas „Reģionu alianse” Carnikavas nodaļas rindas papildina aizvien jaunas, spilgtas personības, kuras strādā pie vienota mērķa – Carnikavas novada iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanas.

https://e2.kase.gov.lv/pub5.5_pasv/code/pub.php?module=pub
 
 https://e2.kase.gov.lv/pub5.5_pasv/code/pub.php?module=pub)

 Viena no šīm personībām ir Edgars Dubra no Kalngales, spēcīgs finansists un analītiķis, darbojies vadošos amatos gan banku sektorā, gan privātajā biznesā.


„Veicot Carnikavas pašvaldības saistību analīzi, esmu nonācis pie slēdziena, ka tā pēdējo četru gadu laikā ir strādājusi nesaimnieciski”, atzīst Edgars Dubra. „Carnikavas pašvaldības kredītsaistības salīdzināšu ar vienkārša cilvēka aizņemšanās piemēru. Tātad, ja cilvēkam 2012.gada 1.janvārī parāda saistības bija 25% no gada ienākumiem, tad 2017.gada 1.janvārī viņa parādsaistības jau ir 127% no gada ienākumiem (skat. Diagrammu Nr.1). Tas būtu vērtējams kaut cik pozitīvi tikai tādā gadījumā, ja cilvēks ir paņēmis kredītus, lai iegādātos mājokli, auto vai citu lietderīgu preci, kas viņam kalpos turpmākajā dzīvē. Tikmēr cits cilvēks aizņemas naudu un iegulda pasākumos, azartspēlēs, alkoholā un tamlīdzīgos tēriņos, kam paliekoša ieguvuma nav, bet parādi paliek.


Carnikavas novada pašvaldība Daigas Jurēvicas vadībā pēdējo gadu laikā ir uzņēmusies saistības un ieguldījusi naudu 37 pozīcijās, būtiskākās no tām: 
1) gājēju tilts pāri Gaujai (interesanti, cik cilvēku izmanto šo tiltu vasarā, ziemā). Man šis projekts atgādina "Dienvidu tiltu" Rīgā. Tilts ir, mašīnu nav. Pāri Gaujai tilts ir, vai cilvēki ir? 
2) Siguļu aizsargdambja būvniecība, kas ir lielākā hidrobūve, ko Latvijā būvē no jauna pēc valsts neatkarības atgūšanas (formulējums – www.aprinkis.lv).

Saskaņā ar pašvaldības mēnešu pārskatu datiem (avots: Valsts Kases mājas lapa https://e2.kase.gov.lv/pub5.5_pasv/code/pub.php?module=pub) Carnikavas pašvaldība pašlaik nonākusi sarežģītā situācijā, jo, pat ja mums būtu ieplānoti labi projekti, novada aizņemšanas iespējas ir aprobežotas.

Diagrammā Nr.2 redzamas divas līknes, kas raksturo Carnikavas novada saistības un ieņēmumus. Rezultāti ir acīmredzami:
1) pamatbudžeta ieņēmumi bez mērķdotācijām un iemaksām pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondā ir stagnācijā trīs gadu garumā;

2) aizņemšanas apetīte nemitīgi aug katru gadu.
Secinājums – novads pelna mazāk, bet aizņemas vairāk. Man šķiet, ka tas ir ceļš uz nekurieni.


Pēc kopējā saistību apjoma no pamatbudžeta ieņēmumiem Carnikavas pašvaldība ir 5.vietā 


 starp pašvaldībām iemaksātājiem pašvaldību izlīdzināšanas fondā (skat. diagrammu Nr.3). Mūs apsteidz tikai Rīga ar saviem milzīgajiem projektiem (Dienvidu tilts un tml.), Mārupe, kas var lepoties ar visattīstītāko infrastruktūru Latvijā, Sigulda, ar uzbūvētu sporta centru (izmantojams visa gada laikā) un Ādaži. Citas pašvaldības, neuzņemas parāda jūgu (piemēram, Ventspils, Babīte, Garkalne aizņemas vien 22% no gada ieņēmumiem), tāpat saprātīgi rīkojušies Stopiņi, Salaspils, Olaine, līdz ar to šiem novadiem ir daudz labākas iespējas aizņemties Valsts Kasē nākotnē savu projektu realizēšanai. Gudri rīkojas Liepājas pašvaldība, kas, neskatoties uz to, ka saņem palīdzību no izlīdzināšanas fonda, aizņemas procentuāli mazāk nekā Carnikavas novads.”

„Uzskatu, ka šie skaitļi vislabāk ataino reālo situāciju Carnikavas novadā, un tās ir sekas domes vadošās koalīcijas nepārdomātajiem lēmumiem pēdējo gadu laikā,” atzīst Edgars Dubra.

Turpinājums par Edgara Dubras veikto analīzi un situācijas risinājumiem sekos jau pavisam drīz.

« atpakaļ
Tavs komentārs:
Vārds:*
E-pasts:
aplūkot atsauksmes (22)
Aktuālais jautājums
Kādam jūsuprāt jābūt gajēju velo ceļa uz jūru segumam?
Bruģis
Asfalts
Blietēta grants
Monolīts betons
Šķelda
Gumija segums
Cits seguma veids
  rezultāti 
Sadarbība


‍ ĀDLERA ŠOKOLĀDES 
‍DARBNĪCA / VEIKALS 
‍             GARUPE













Biedrība "Nākotnes iela"



Galerijas
Jaunais tilts 7. oktobrī 2014-10-11 11.40.31.jpgGājēju tilta pār Gauju būvniecības progress 19.08.14. 2014-08-19 09.42.39.jpgRīts pie Gaujas maijā Autors: Raimonds GarenčiksDambja rekonstrukcija Lieldienas 2014 2014-04-12 13.00.03.jpgGaujas tilta būvniecības progress 2014-03-19 12.05.32.jpgGaujas tilta būvniecība 2014-01-25 13.58.32.jpgGauja palu laikā 2013 Autors: Raimonds GarenčiksDzelzceļa un auto tilts Zviedrijā Dzelzceļa un auto tilta apvienojumsAprīlī pie Gaujas Autors: Raimonds GarenčiksAprīlī pie Gaujas Autors: Raimonds Garenčiks
Mēs tīklojam:
Apkartraksts.lv
Carnikavas novada ziņu portāls
e-pasts: info@apkartraksts.lv
 
© 2011-2018. All rights reserved. »